måndag 14 juni 2010

Helgens äventyr


På lördagen var vi på utställning, anordnad av Pia Smedman och och hennes företag Fågel Blå. Silversmide och "bilder från andra sidan" var temat. Spännande.
För Miras del, bestod utflykten mer i nedblåsta pinnar som hon kunde jaga på gräsmattan utanför. Man kunde också köpa fika bakat av min goda vän Mia. Hon bakar gudomliga kakor och borde egentligen driva café, men nu har hon valt att få sitt kreativa utlopp i silversmide och det är fint det också.
Mimmi som har varit lite deppig i veckan har fått livsglädjen åter. Jag bedömde att hennes operations sår på tassen var läkt och bandagerade ordentligt, sen gick vi till sjön! Äntligen kände jag igen min glada busiga vovve. Hon badade så det stod härliga till, lekte med Mira och hade en underbar stund. Mira besökte sjön för första gången så hon var lite mer försiktig.
Vi har också hunnit med att besöka en hantverksmässa på Falkängen i Hällekis. Där fanns många hundar. Två av dem började skälla på varann. Mira tog ett stort skutt upp i lillmattes famn, SEN skällde hon tillbaks. Jag har en modig vovve!

3 kommentarer:

  1. Vilka söta små godingar...
    Mira är en riktigt modig vovve ...helt klart!
    Nu börjar semestern....sol ...sol....sol... om man upprepar det hela tiden kanske den kommer...
    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Den är redan här Maud! Inte semestern för min del men solen.

    SvaraRadera
  3. Gulle dig!! Du gillar mina kakor..;-) Ja vi slutar banta och tar en kaka till!! Kram!

    SvaraRadera